Rendalen Kirkelige Fellesråd
Tilgjengelighetserklæring

Alle nettsider krever nå en tilgjengelighetserklæring. Denne kan du lese ved å klikke på linken under

Les tilgjengelighetserklæringen

Annet
Kirkene/kirkegårdene

søndag 5 mai
fredag 17 mai
Øvre Rendal kirke
søndag 19 mai
lørdag 25 mai
Øvre Rendal kirke
søndag 9 juni
Sjøli kirke

Musikk i gravferd og vielse

Det kommer av og til spørsmål om valg av musikk i kirkelige handlinger. Neon ganger er forespørselen helt uproblematisk, andre ganger er det ønsker som åpenbart ikke passer inn i handlingen.

Kirkelige handlinger som gravferd og vielse er av "gudstjenestelig karakter", og har rimelig faste rammer. I Nord–Østerdalen har vi derfor bestemt at sang og –salmevalg i disse handlinger skal hentes fra salmeboka (autorisert materiale). Når regner innholdet i ny salmebok sammen med de to foregående, har vi langt over 1000 salmer å velge mellom. Det burde finnes noe som passer!I minnedelen under gravferden er det derimot rom for å komme med ønsker, og her er vi veldig romslige med hva som kan fremføres. Ta kontakt med kantor for avklaring på forhånd!

Rendalen kirkelige fellesråd

Post- og besøksadresse: